![]() |
Patmos clepsidra timpului |
Ca un cercetător al
locurilor biblice am ajuns și în Patmos, insula şi peştera în care s-a scris ultima
carte profetică a Bibliei de către sfânul evanghelist şi apostol Ioan, zis mai
târziu şi teologul.
Unul din ce doisprezece apostoli a ajuns pe una din cele
douăsprezece insule greceşti numite Dodecanese. Această insulă Patmos face parte din grupul acestor
douăsprezece insule situate în sud-estul Greciei din Marea Egee.
Din
antichitate avem doar două referiri la această insulă: prima a lui Thucydide - cartea 3 cap. 33
(460-396) înainte de Hr., iar a doua a lui Strabon care a trăit între anii 65
înainte - 23 după Hr. şi care se refereau la clima dulce a insulei şi la
fertilitatea sa.
Pentru mărturia sa perseverentă ca martor ocular a celor mai
importante evenimente din istoria acestei planete cu privire la Mântuitorul,
Ioan este deportat din Efes - ţinut unde
păstorea biserica şi unde locuia cu mama
Domnului nostru Isus şi adus în insula Patmos.
Imperiul roman condus de Domiţian, cel care a ordonat acest
lucru în anul 93, l-a considerat un mare pericol deoarece oamenii prin
convertire refuzau să se mai închine împăraţilor Romei, dar de ce le-a fost
frică nu au scăpat întrucât, cel mai puternic imperiu - cel Roman - de pe
această planetă care a guvernat lumea 1000 de ani, a fost învins definitiv
tocmai de urmaşii galileeanului, exilaţi,
ucişi, chinuiţi etc.
„M-ai învins
galileene..„ a declarat un mare împărat al Romei, scoţând din inimă suliţa
rătăcită în pieptul său.
Ioan a revenit în Efes în septembrie 96 unde a rămas până la
sfârşitul vieţii sale.
După edictul lui Constantin de la Milano din sec IV până în
secolul VII, insula a fost un permanent loc de pelerinaj când a fost cucerită
de Arabi până în sec XI-lea.
În anul 1088, cu aprobarea Constantinopolului, Cristodule
din Bytinia - un mare erudit, înfiinţează prima Mănăstire din Patmos denumită
Ioan Teologul.
În anul 1207 Veneţia ocupă Patmosul până în octombrie 1309
când este ocupată de turci până la căderea Contantinopolului în anul 1453.
A urmat apoi un conflict turco-veneţian între anii 1645-1669, conflict cu efecte dramatice
pentru insulă.
În anul 1713 se înfinţează prima şcoală din insulă ce va
funcţiona în cadrul mănăstirii 200 de ani.
În anul 1945, insulele Dodecanese sânt ocupate de Anglia,
iar prin Tratatul de la Paris semnat la data de 10 februarie 1947, insulele
sânt retrocedate Greciei care le preia oficial la data de 7 martie 1948.
Am numit această insulă după ce am filmat-o şi văzând cum
este gâtuită la mijloc de Marea Egee,
„clepsidra timpului” deoarece seamănă mult cu primul aparat făcut de om şi
cunoscut în istorie sub acest nume pentru măsurarea timpului. Detaliile acestei
călătorii și câteva
meditații despre
Apocalipsă sânt scrise în această carte dar deocamdată prezint doar trei
gânduri despre această insulă.
I. La fiecare etapă a istoriei acestei planete,
Dumnezeu a căutat un om şi întotdeauna a găsit.... - Adam, Set, Enoh, Noe,
Avraam, Moise David, Domnul Isus singurul de pe această planetă ce a putut fi
dat ca model tocmai de un reprezentat al imperiului Roman şi anume Pilat, om ce a intrat în istorie prin aceste
cuvinte: „ECCE HOMO”, adică „IATĂ OMUL”.
Au fost găsiţi
apoi cei doisprezece; Saul din Tars, cum ar fi arătat lumea fără Pavel şi mulţi
alţii.
Când trebuia să fie scrisă ultima carte a Bibliei, Dumnezeu a căutat şi a găsit un om nu numai predispus
morții, ci dispus să
moară pentru mărturia lui Isus care este duhul proorociei. Am văzut Efesul -
locul unde Ioan a întreprins multe lucruri spirituale, dar zgomotul unui oraş
ca acesta, nu putea permite auzirea unui mesaj atât de special.
Omul aruncat de lume ca să moară exilat pe o insulă
sălbatică a fost ales de Dumnezeu, în providenţa Sa, să transmită omenirii
mesajul cel mai important privind programul integral Divin pentru frumoasa
planetă albastră pe care noi o numim Pământ.
Pentru
întruparea Domnului Isus, Dumnezeu a căutat şi a găsit pe Iosif şi Maria şi
pentru această carte L-a găsit pe Ioan.
La ultima Sa masă cu ucenicii Săi, un tânăr cârpaci de mreje
de pe malurile Galileii - numit Ioan, se odihnea pe sânul Domnului Isus, Cel de
la care odată cu pulsurile inimi Sale a
primit şi pulsul iubirii Sale şi, de atunci, s-a autodefinit ca fiind “ucenicul pe care-L iubea
Isus”. Era omul ce se forma pentru următoarea sa chemare.
Pentru a putea comunica unii cu alţii avem nevoie de această
lungime de undă pe care Biblia o numeşte „agape” (în limba greacă) sau „dragoste” (în
limba română).
Ioan a fost
omul potrivit la timpul astral potrivit al omenirii din locul potrivit
numit Patmos.
Totdeauna Diavolul, încercând să zădărnicească planul lui
Dumnezeu, trage de fapt la carul Său.
Am văzut multe locuri de pe acest pământ, dar după ce am
văzut grota din Patmos, am înţeles că numai acolo putea fi recepţionat mesajul
Apocalipsei, iar pe harta insulei această localitate se numeşte Apocalipsos.
II. Cel mai
important lucru pentru noi este să cunoaştem şi să acceptăm programul lui
Dumnezeu pentru viaţa noastră, nu cu resemnare, ci cu bucurie chiar dacă de
cele mai multe ori nu-l înţelegem.
Condiţia oricărei revelaţii este seninătatea şi încrederea,
ne spune proorocul Isaia in capitolul 12.
Dumnezeu şi astăzi caută oameni, nu cu felinarul ca Diogene
din Atena în mijlocul zilei, ci cu flacăra iubirii Sale veşnice. Mai sânt încă
multe misiuni de îndeplinit pe acest pământ pentru care se caută oameni.
Poetul Vasile Militaru spunea: “a fi mare e o
întâmplare, a fi om e lucru mare”.
Biserica este o veşnică datoare a iubirii care acceptă în
totalitate programul divin conform căruia „toate lucrează spre binele celor ce
iubesc pe Dumnezeu”.
Evident şi natural este să nu vezi nimic bun în exilare,
boală, suferinţă sau moarte, dar pe noi nu trebuie să ne conducă naturalul, ci
supranaturalul, nu evidenţa, ci credinţa.
Am crescut la picioarele unor uriaşi ai iubirii
filadelfiene, oameni care nu aveau propriile lor programe, ci executau numai
fidel programul lui Dumnezeu pentru viaţa lor, iar fratele Wurmbrand spunea
odată că... ceea ce noi considerăm a fi punctul nostru de vedere, de fapt de
multe ori este punctul nostru de orbire.
Ce poate să fie bun când sunt acuzat în 13 septembrie 1985 că mă duc la Sibiu să-l asasinez pe Bily
Graham? Dar am văzut mai târziu cum colonelul anchetator Ghiţescu a
acceptat adevărul.
A fi în Duhul - cum a fost Ioan în Patmos - înseamnă a
accepta numai programul lui Dumnezeu pentru viaţa noastră şi nu programul
nostru, cu atât mai puţin al altora.
III. Pentru
mileniul III, ca de altfel pentru orice timp, când savanţii lumii după
cucerirea lunii continuă să înainteze în scrutarea Universului cu cheltuieli de
sute de miliarde pentru a afla dacă mai avem vecini în acest
infinit univers, înaintând deja 40 de miliarde ani lumină, obosiţi au declarat
că nu au găsit ce căutau.
Vestea bună cu care m-am întors din Patmos este că savanţii
lumii nu mai trebuie să cheltuiască nimic şi, dacă ar face aşa, ar fi cu
adevărat savanţi deoarece tot ce caută ei cu un preţ atât de mare este deja
revelat în numai două capitole din Apocalipsă: 4 şi 5.
Dacă cineva e cinstit şi vrea să afle realităţile veşnice
ale universului, din care şi noi facem parte, nu are nimic de făcut decât să
creadă că relatările din aceste capitole sânt singurele informaţii autentice
despre organizarea şi conducerea acestui Univers.
De ce oare nu vrem să învăţăm, nici după atâtea argumente,
că trăim în lumea umbrelor deoarece toate trec împreună cu noi, dar realităţile văzute
de Ioan, categoric sunt veşnice.
În drumul său sideral, aşa cum a fost filmat răsăritul de
pământ pe lună, planeta noastră nu a ajuns încă la destinaţia sa finală.
Încercările unor pretinşi savanţi de la B.B.C. Londra de a contesta autenticitatea
scrierii Apocalipsei de Ioan, afirmând
că această carte este o carte a
trecutului şi nu a viitorului, nu a făcut altceva decât să-i descalifice
definitiv deoarece dacă ar fi văzut manuscrisele de la biblioteca din
Mănăstirea Patmos, respectiv Departamentul Manuscrise, nu ar fi devenit atât
de ridicoli.
Noutatea cea mai importantă pentru mine din insula Patmos este că planeta noastră nu o mai
consider un astru pierdut în imensitatea universului, ci ca un loc cu un scop
şi o destinaţie precisă de unde se formează (Parusia) Mireasa Mirelui Divin.
Dumnezeu are un singur Fiu care are o singură Mireasă pentru care S-a jertfit şi pe care a
îndatorat-o pentru eterniate, cucerită fiind doar prin iubire.
Un alt argument pentru unicitatea planetei noastre în Cosmos
(armonie) este sincronizarea conducerii celor 24 de lideri (numiţi bătrâni) din
jurul scaunului de guvernare al
Universului (Apocalipsa cap. 4) cu cele 24 de ore ale mişcării de
rotaţie a planetei noastre în jurul axei sale.
Din cele mai
elementare noţiuni de astronomie ştim că fiecare astru are timpul său unic
determinat de masă, volum, densitate şi
numai Pământul are 24 de ore,
iar în
universul lui Dumnezeu nu funcţionează coincidenţa, ci determinarea.
De fapt, acest raport direct între numărul liderilor ce
supraveghează universul şi timpul nostru planetar se sincronizează cu cele 24
de cete preoţeşti din seminţia lui Aron care se schimbau din oră în oră.
Dumnezeu determină numărul stelelor printre care şi planeta
noastră şi le dă nume la toate (Psalmul 147:4).
Chiar dacă nu ştim ce nume dat de Dumnezeu are planeta
noastră şi nu cunoaştem nici numele nou al Domnului nostru Isus, ştim sigur că
pentru toţi cei răscumpăraţi - mai curând sau mai târziu - este o uşă deschisă
în cer (Apocalipsa cap. 4:1).
„Iată, Eu stau la uşă şi bat...„ (Apocalipsa cap. 3:20).
Legea ospitalităţii este reciprocă – cel ce a deschis
uşa inimii
sale pentru Domnul Isus va găsi,la rândul său, deschisă uşa Cerului pentru el!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu